Mulder Shipyard is recent gestart met de bouw van de nieuwe Mulder 98 Flybridge. De contracten voor dit nieuwe jacht werden in januari 2011 getekend. Het jacht is getekend door Guido de Groot en Jaron Ginton is de Naval Architect. De Mulder 98 Flybridge wordt gebouwd voor een opdrachtgever uit Rusland en zal worden opgeleverd in het tweede kwartaal van 2013.

Nadat de contracten ondertekend waren aan het begin van 2011, informeerde Mulder Shipyard hierover de markt. Op dit moment wordt de eerste hand gelegd aan het casco van het jacht.

De nieuwe Mulder 98 Flybridge meet 30.00m over alles en heeft een breedte van 6.90m. Als motorisering is gekozen voor twee Caterpillar C32 motoren, die ieder een vermogen leveren van 1600pk. Hiermee krijgt het jacht een maximale snelheid van 22 knopen. Het jacht heeft een brandstofcapaciteit van 17.000 liter en bij een snelheid van 10 knopen betekend dat een trans-atlantische range van rond de 4.000 mijl. De romp zal worden gebouwd onder Lloyds certificering.

Deze nieuwe Mulder 98 Flybridge is het eerste jacht dat gebouwd zal worden op de nieuwe werf van Mulder Shipyard.

De Flybridge jachten van Mulder Shipyard worden internationaal gewaardeerd. Vorig jaar nog leverde Mulder Shipyard een Mulder 92 Flybridge aan een opdrachtgever uit Egypte. Tevens is recent een Mulder 73 Flybridge verkocht aan een opdrachtgever uit Australië. Deze toekomstige “Mulder eigenaar” had de Mulder 76 Flybridge “Dutchess” gezien op de yachtshow van Auckland. De “Dutchess” is in 2007 opgeleverd aan een opdrachtgever uit Nieuw Zeeland. Mulder heeft al verschillende jachten gebouwd voor opdrachtgevers uit Rusland, Spanje, Duitsland en Italië.


Reactiemogelijkheid uitgeschakeld